Bir uzmandan: Serbest Dönüştürme komutu Dönüşüm uygulama
Dönüştürme için referans noktası ayarlama ya da taşıma
Ölçekleme, döndürme, eğriltme, deforme etme, perspektif uygulama veya çarpıtma Kesin ayarlarla çevirme ya da döndürme
Öğeyi, dönüştürme sırasında çoğaltma Serbest dönüştürme
Dönüştürme işlemi bir görüntüyü ölçekler, döndürür, eğriltir, uzatır ya da çarpıtır. Seçime, tüm katmana, birden çok katmana ya da katman maskesine dönüşüm uygulayabilirsiniz. Ayrıca bir yola, vektör şekline, vektörel maskeye, seçim kenarlığına ya da alfa kanalına da dönüşüm uygulayabilirsiniz. Pikselleri değiştirdiğinizde dönüştürme görüntü kalitesini etkiler. Raster görüntülere bozucu olmayan dönüştürmeler uygulamak için Akıllı Nesneler'i kullanın. (Bkz. Akıllı Nesneler hakkında.) Vektör şeklini ya da yolu dönüştürmede hiçbir zaman bozulma oluşmaz çünkü yalnızca nesneyi üreten matematik hesaplamaları değiştirmiş olursunuz.
Dönüştürme yapmak için önce dönüştürecek bir nesne seçin ve sonra bir dönüştürme komutu seçin. Gerekiyorsa dönüştürmeyi uygulamadan önce referans noktasını ayarlayın. Kümülatif dönüştürmeyi uygulamadan önce arka arkaya birçok değişiklik gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin Ölçek'i seçebilir ve ölçeklemek için bir tutamacı sürükleyebilir ve sonra Deforme Et'i seçebilir ve deforme etmek için bir tutamacı sürükleyebilirsiniz. Sonra her iki dönüştürmeyi de uygulamak için Enter ya da Return tuşuna basın.
Photoshop, dönüştürme sırasında eklenen ya da silinen piksellerin renk değerlerini hesaplamak için Tercihler iletişim kutusunun Genel alanında seçilen enterpolasyon yöntemini kullanır. Bu enterpolasyon ayarı dönüştürmenin hızını ve kalitesini doğrudan etkiler. Varsayılan ayar olan bikübik enterpolasyon en yavaşıdır ancak en iyi sonuçları verir.
Not: Sıvılaştır filtresini kullanarak raster görüntüleri de çarpıtabilir ve deforme edebilirsiniz.
Görüntüyü dönüştürme
A. Orijinal Görüntü B. Çevrilmiş katman C. Döndürülmüş seçim kenarlığı D. Ölçeklenen nesnenin parçası
Dönüştür alt menü komutları
454
Ölçeklendir
Öğeyi, dönüştürmelerin çevresinde gerçekleştirildiği sabit nokta olan referans noktasına göre büyütür ya da küçültür. Yatay, dikey ya
da hem yatay hem de dikey ölçekleme yapabilirsiniz.
Döndür Öğeyi referans noktasının etrafında döndürür. Varsayılan olarak bu nokta nesnenin merkezindedir ancak başka bir konuma taşıyabilirsiniz.
Eğrilt Öğeyi dikey ya da yatay olarak eğer.
Deforme Et Öğeyi tüm yönlerde uzatır.
Perspektif Öğeye tek noktalı perspektif uygular.
Çarpıt Öğenin şeklini değiştirir.
180 derece döndür, saat yönünde 90 derece döndür, saatin tersi yönde 90 derece döndür
saatin tersi yönde döndürür.
Öğeyi belirtilen derecede saat yönüne veya
Çevir
Öğeyi dikey ya da yatay olarak çevirir.
Dönüştürülecek bir nesne seçin
Aşağıdakilerden birini yapın:
Tüm bir katmanı dönüştürmek için katmanı etkinleştirin ve hiçbir şeyin seçili olmadığından emin olun.
Not: Arka plan katmanını dönüştüremezsiniz. Bunu dönüştürmek için önce normal bir katman haline getirmelisiniz.
Katmanın bir parçasını dönüştürmek için Katmanlar panelinde katmanı seçin ve sonra katmanda görüntünün parçasını seçin.
Birden çok katmanı dönüştürmek için Katmanlar panelinde şunlardan birini yapın: katmanları birbirine bağlayın ya da birden çok katman seçmek için Ctrl tuşunu (Windows) ya da Command tuşunu (Mac OS) basılı tutarak birden çok katmanı tıklatın. Katmanlar panelinde bitişik katmanları seçmek için Shift tuşu basılıyken tıklatabilirsiniz. (Bkz. Katmanları seçme, gruplama ve bağlama.)
Katman maskesini ya da vektörel maskeyi dönüştürmek için maskenin bağlantısını kaldırın ve Katmanlar panelinde maske minik resmini seçin.
Yolu ya da vektör şeklini dönüştürmek için, yolun tamamını seçmek üzere Yol Seçim aracını kullanın ya da yolun bir parçasını seçmek için Doğrudan Seçim aracını kullanın. Yolda bir ya da daha çok nokta seçerseniz yalnızca noktalara bağlı yol parçaları dönüştürülür. (Bkz. Yol seçme.)
Seçim kenarlığını dönüştürmek için seçim yapın ya da yükleyin. Daha sonra Seç > Seçimi Dönüştür'ü seçin.
Alfa kanalını dönüştürmek için Kanallar panelinde o kanalı seçin.
Dönüştürme için referans noktası ayarlama ya da taşıma
Tüm dönüştürmeler referans noktası olarak adlandırılan sabit bir noktanın etrafında gerçekleştirilir. Varsayılan olarak bu nokta dönüştürdüğünüz nesnenin merkezindedir. Ancak referans noktasını değiştirebilir ya da seçenekler çubuğundaki referans noktası konumlandırıcıyı kullanarak merkez noktayı farklı bir konuma taşıyabilirsiniz.
1. Dönüştürme komutu seçin. Görüntüde bir sınırlayıcı kutu belirir.
2. Aşağıdakilerden birini yapın:
Seçenekler çubuğunda, referans noktası konumlandırıcıda bir kareyi tıklatın. Her kare sınırlayıcı kutudaki bir noktayı temsil eder. Örneğin referans noktasını sınırlayıcı kutunun sol üst köşesine taşımak için referans noktası konumlandırıcıda sol üstteki kareyi tıklatın.
Görüntüde beliren dönüştürme sınırlayıcı kutusunda referans noktasını sürükleyin. Referans noktası dönüştürmek istediğiniz öğenin dışında olabilir.
Ölçekleme, döndürme, eğriltme, deforme etme, perspektif uygulama ya da çarpıtma
1. Dönüştürmek istediğiniz öğeyi seçin.
2. Düzen > Dönüştür > Ölçekle, Döndür, Eğrilt, Deforme Et, Perspektif ya da Çarpıt'ı seçin.
Not: Şekli ya da yolun tamamını dönüştürüyorsanız Dönüştür menüsü Yol Dönüştür menüsü olarak değişir. Birden çok yol parçasını dönüştürüyorsanız (yolun tamamını değil) Dönüştür menüsü Noktaları Dönüştür menüsü olarak değişir.
3. (İsteğe bağlı) Seçenekler çubuğunda, referans noktası konumlandırıcıda bir kareyi tıklatın.
4. Aşağıdakilerden birini veya daha fazlasını yapın:
Ölçekle'yi seçerseniz sınırlayıcı kutuda bir tutamacı sürükleyin. Oranları koruyarak ölçeklendirmek için bir köşe tutamacını sürüklerken Shift tuşunu basılı tutun. İşaretçi tutamacın üzerine getirildiğinde çift oka dönüşür.
455
Döndür'ü seçerseniz, işaretçiyi sınırlayıcı kutunun dışına çıkarın (kavisli, çift taraflı bir oka dönüşür) ve sonra sürükleyin. Dönüşü 15 derecelik artışlarla sınırlamak için Shift tuşunu basılı tutun.
Eğrilt'i seçerseniz sınırlayıcı kutuyu eğriltmek için kutudaki bir kenar tutamacını sürükleyin.
Deforme Et'i seçerseniz sınırlayıcı kutuyu uzatmak için kutudaki bir köşe tutamacını sürükleyin.
Perspektif'i seçerseniz sınırlayıcı kutuya perspektif uygulamak için bir köşe tutamacını sürükleyin.
Çarpıt'ı seçerseniz, seçenekler çubuğunda Çarpıtma Stili açılır menüsünden bir çarpıtma seçin ya da özel bir çarpıtma gerçekleştirmek için sınırlayıcı kutunun ve kafesin şeklini değiştirmek üzere kontrol noktalarını, bir çizgiyi ya da kafesin içindeki bir alanı sürükleyin.
Tüm dönüştürme tipleri için seçenekler çubuğuna bir değer girin. Örneğin bir öğeyi döndürmek için döndürme metin kutusuna dereceyi girin.
5. (İsteğe bağlı) İsterseniz, Düzen > Dönüştür alt menüsünden bir komut seçerek farklı bir dönüştürme tipine geçiş yapın.
Not: Bitmap görüntüsünü dönüştürürken (bir şekil ya da yolla karşılaştırıldığında), her dönüştürme onaylayışınızda görüntü keskinliğini biraz kaybeder, bu nedenle kümülatif dönüştürme uygulamadan önce birden çok komut gerçekleştirmek, her dönüştürmeyi ayrı ayrı uygulamaya göre tercih edilir.
6. (İsteğe bağlı) Görüntüyü çarpıtmak istiyorsanız, seçenekler çubuğundaki Serbest Dönüştürme ve Çarpıtma Modu Arasında Geçiş Yap düğmesini tıklatın.
7. Bitirdiğinizde aşağıdakilerden birini yapın:
Enter (Windows) ya da Return (Mac OS) tuşuna basın, seçenekler çubuğunda Onay düğmesini tıklatın ya da dönüştürme seçim çerçevesinin içinde çift tıklatın.
Dönüştürmeyi iptal etmek için Esc tuşuna basın ya da seçenekler çubuğundaki İptal düğmesini tıklatın.
Kesin ayarlarla çevirme ya da döndürme
1. Dönüştürmek istediğiniz öğeyi seçin.
2. Düzen > Dönüştür'ü seçin ve alt menüden aşağıdaki komutlardan birini seçin:
Seçenekler çubuğunda dereceleri belirtmek için döndür Yarım tur döndürmek için 180 döndür
Saat yönünde çeyrek tur döndürmek için 90 Saat Yönünde Döndür
Saatin tersi yönde çeyrek tur döndürmek için 90 Saat Tersi Yönde Döndür Dikey eksen boyunca yatak olarak çevirmek için Yatay Çevir
Yatay eksen boyunca dikey olarak çevirmek için Dikey Çevir
Not: Şekli ya da yolun tamamını dönüştürüyorsanız Dönüştür komutu Yol Dönüştür komutu olarak değişir. Birden çok yol parçasını dönüştürüyorsanız (yolun tamamını değil) Dönüştür komutu Noktaları Dönüştür komutu olarak değişir.
Düzen > Dönüştür > Tekrar, Düzen > Yol Dönüştür > Tekrar ya da Düzen > Noktaları Dönüştür > Tekrar'ı seçin.
Alt (Windows) ya da Option (Mac OS) tuşunu basılı tutun ve seçimi sürükleyin.
Serbest Dönüştürme komutu, dönüştürmeleri (döndürme, ölçekleme, eğriltme, deforme etme ve perspektif) tek bir kesintisiz işlemle yapmanızı sağlar. Ayrıca bir çarpıtma dönüştürmesi de uygulayabilirsiniz. Farklı komutları seçmek yerine dönüştürme türleri arasında geçiş yapmak için klavyenizde bir tuşu basılı tutmanız yeterlidir.
Not: Şekli ya da yolun tamamını dönüştürüyorsanız Dönüştür komutu Yol Dönüştür komutu olarak değişir. Birden çok yol parçasını dönüştürüyorsanız (yolun tamamını değil) Dönüştür komutu Noktaları Dönüştür komutu olarak değişir.
1. Dönüştürmek istediğiniz öğeyi seçin.
2. Aşağıdakilerden birini yapın:
456
Düzen > Serbest Dönüştürme'yi seçin.
Seçim, piksel tabanlı katman ya da seçim kenarlığı dönüştürüyorsanız Taşıma aracını seçin. Sonra seçenekler çubuğunda Dönüştürme Kontrollerini Göster'i seçin.
Vektör şeklini ya da yolu dönüştürüyorsanız Yol Seçim aracını seçin. Sonra seçenekler çubuğunda Dönüştürme Kontrollerini Göster'i seçin.
3. Aşağıdakilerden birini veya daha fazlasını yapın:
Seçim çerçevesini ölçeklemek için bir tutamacı sürükleyin. Oranları koruyarak ölçeklendirmek için bir köşe tutamacını sürüklerken Shift tuşunu basılı tutun.
Sayısal olarak ölçeklemek için seçenekler çubuğunda Genişlik ve Yükseklik metin kutularına yüzde değerleri girin. En boy oranını korumak için Bağlı simgesini tıklatın.
Sürükleyerek döndürmek için, işaretçiyi sınırlayıcı kutunun dışına çıkarın (kavisli, çift taraflı bir oka dönüşür) ve sonra sürükleyin. Dönüşü
15 derecelik artışlarla sınırlamak için Shift tuşunu basılı tutun.
Sayısal olarak döndürmek için seçenekler çubuğunda dönüş metin kutusuna derece değerini girin.
Sınırlayıcı kenarlığın merkez noktasına göre deforme etmek için Alt tuşunu (Windows) ya da Option tuşunu (Mac OS) basılı tutarak bir tutamacı sürükleyin.
Serbestçe deforme etmek için Ctrl (Windows) ya da Command (Mac OS) tuşu basılıyken bir tutamacı sürükleyin.
Eğriltmek için Ctrl+Shift (Windows) ya da Command+Shift (Mac OS) tuşlarını basılı tutarken bir kenar tutamacını sürükleyin. Kenar tutamaçlarından birinin üstüne getirildiğinde işaretçi küçük çift oklu beyaz bir ok ucuna dönüşür.
Sayısal olarak eğriltmek için seçenekler çubuğundaki H (yatay eğriltme) ve V (dikey eğriltme) metin kutularına derece değerlerini girin.
Perspektif uygulamak için Ctrl+Alt+Shift tuşlarına (Windows) ya da Command+Option+Shift tuşlarına (Mac OS) basarken bir köşe tutamacını sürükleyin. İşaretçi bir köşe tutamacının üzerine getirildiğinde gri renkli bir ok ucuna dönüşür.
Çarpıtmak için seçenekler çubuğunda Serbest Dönüştürme ve Çarpıtma Modları Arasında Geçiş Yap düğmesini tıklatın. Öğenin şeklini değiştirmek için kontrol noktalarını sürükleyin ya da seçenekler çubuğunda Çarpıt açılır menüsünden bir çarpıtma stili seçin. Çarpıt açılır menüsünde seçimlerinizi yaptıktan sonra çarpıtmanın şeklini ayarlamak için bir kare tutamaç kullanılabilir olacaktır.
Referans noktasını değiştirmek için seçenekler çubuğunda referans noktası konumlandırıcıda bir kareyi tıklatın.
Öğe taşımak amacıyla referansın yeni konumu için seçenekler çubuğunda X (yatay konum) ve Y (dikey konum) metin kutularına değer girin. Yeni konumu geçerli konuma göre belirtmek için Göreli Konumlandırma düğmesini tıklatın.
Son tutamaç ayarlamasını geri almak için Düzen > Geri Al'ı seçin.
4. Aşağıdakilerden birini yapın:
Enter (Windows) ya da Return (Mac OS) tuşuna basın, seçenekler çubuğunda Onay düğmesini tıklatın ya da dönüştürme seçim çerçevesinin içinde çift tıklatın.
Dönüştürmeyi iptal etmek için Esc tuşuna basın ya da seçenekler çubuğundaki İptal düğmesini tıklatın.
Not: Bitmap görüntüsünü dönüştürürken (bir şekil ya da yolla karşılaştırıldığında), her dönüştürme onaylayışınızda görüntü keskinliğini biraz kaybeder, bu nedenle kümülatif dönüştürme uygulamadan önce birden çok komut gerçekleştirmek, her dönüştürmeyi ayrı ayrı uygulamaya göre tercih edilir.
Çarpıt komutu görüntülerin, şekillerin ya da yolların ve benzerlerinin şekillerini değiştirmek için kontrol noktalarını sürüklemenizi sağlar. Ayrıca seçenekler çubuğunda Çarpıtma Stili açılır menüsündeki bir şekli kullanarak da çarpıtma yapabilirsiniz. Çarpıtma Stili açılış menüsündeki şekiller de değiştirilebilir; kontrol noktalarını sürükleyin.
Öğeyi deforme etmek için kontrol noktalarını kullanırken Görünüm > Ekstralar'ı seçmek çarpıtma kafesini ve kontrol noktalarını gösterir ya da gizler.
457
Çarpıtmayı Kullanma
A. Çarpıtılacak şekli seçme B. Seçenekler çubuğundaki Çarpıtma Stili açılır menüsünden bir çarpıtma seçme C. Çeşitli çarpıtma seçeneklerinin kullanıldığı sonuç
1. Çarpıtmak istediğiniz öğeyi seçin.
2. Aşağıdakilerden birini yapın:
Düzen > Dönüştür > Çarpıt'ı seçin.
Farklı bir dönüştürme komutu seçerseniz ya da Serbest Dönüştürme komutunu seçerseniz, seçenekler çubuğundaki Serbest Dönüştürme ve Çarpıtma Modları Arasında Geçiş Yap düğmesini tıklatın.
3. Aşağıdakilerden birini veya daha fazlasını yapın:
Belli bir şekli kullanarak çarpıtmak için seçenekler çubuğundaki Çarpıt açılır menüsünden bir çarpıtma stili seçin.
Kafesi çarpıtmak için kontrol noktasını sürükleme
Şekli değiştirmek için kontrol noktalarını, sınırlayıcı kutunun ya da kafesin bir parçasını ya da kafesin içindeki bir alanı sürükleyin. Eğriyi ayarlarken kontrol noktası tutamaçlarını kullanın. Bu bir vektör grafikteki kavisli parçadaki tutamaçları ayarlamaya benzer.
Son tutamaç ayarlamasını geri almak için Düzen > Geri Al'ı seçin.
Çarpıtmanın şeklini değiştirme
A. Orijinal çarpıtma ağı B. Tutamaçları, ağ parçalarını ve ağ içindeki alanları ayarlama
Çarpıtma menüsünden seçtiğiniz bir çarpıtma stilinin yönünü değiştirmek için seçenekler çubuğundaki Çarpıtma Yönünü Değiştir düğmesini tıklatın.
Referans noktasını değiştirmek için seçenekler çubuğunda Referans noktası konumlandırıcıda bir kareyi tıklatın.
Çarpıtma miktarını sayısal değerler kullanarak belirtmek için seçenekler çubuğundaki Eğ (eğmeyi ayarla), X (yatay deformasyonu ayarla)
458
ve Y (dikey deformasyonu ayarla) metin kutularına değerleri girin. Çarpıtma Stili açılır menüsünden Hiçbiri ya da Özel'i seçerseniz sayısal değer giremezsiniz.
4. Aşağıdakilerden birini yapın:
Enter (Windows) ya da Return (Mac OS) tuşuna basın ya da seçenekler çubuğundaki Onay düğmesini tıklatın. Dönüştürmeyi iptal etmek için Esc tuşuna basın ya da seçenekler çubuğundaki İptal düğmesini tıklatın.
Not: Bitmap görüntüsünü çarpıtırken (bir şekil ya da yolla karşılaştırıldığında), her dönüştürme onaylayışınızda görüntü keskinliğini biraz kaybeder,
bu nedenle kümülatif dönüştürme uygulamadan önce birden çok komut gerçekleştirmek, her dönüştürmeyi ayrı ayrı uygulamaya göre tercih edilir.
Kukla Çarpıtma, bazı alanları dokunulmamış bırakırken, belirli görüntü alanlarını şiddetli bir biçimde bozmanıza izin veren görsel bir ağ sağlar. Uygulamalar ince görüntü rötuşlarından (saç şekillendirme gibi) tamamen değiştirmeye (kolları ve bacakları yeniden konumlandırma gibi) kadar uzanır.
Görüntü katmanlarına ek olarak Kukla Çarpıt'ı katman ve vektör maskelerine uygulayabilirsiniz. Görüntüleri zararsız şekilde deforme etmek için Akıllı Nesneler'i kullanın. (Bkz. Akıllı Nesneler oluşturma.)
1. Katmanlar panelinde, dönüştürmek istediğiniz katmanı veya maskeyi seçin.
2. Düzen > Kukla Çarpıt'ı seçin.
3. Seçenekler çubuğunda aşağıdaki ağ ayarlarını ayarlayın:
Mod Ağın genel elastikliğini belirler.
Geniş açılı görüntüleri ve doku eşlemlerini eğmek için iyi olan oldukça elastik bir ağ için Deforme Et seçeneğini seçin.
Yoğunluk Ağ noktalarının aralığını belirler. Daha Fazla Nokta, kesinliği arttırır ancak daha fazla işlenme zamanı gerektirir; Daha Az Nokta tam tersini yapar.
Genişletme Ağın dış kenarını genişletir veya daraltır.
Ağı Göster
Yalnızca ayarlama raptiyelerini göstererek dönüşümlerinizin daha açık bir önizlemesini sağlamak için seçimini kaldırın.
Ayar raptiyelerini geçici olarak gizlemek için H tuşuna basın.
4. Görüntü penceresinde, dönüştürmek istediğiniz ve yerine sabitlemek istediğiniz alanlara raptiye eklemek için tıklatın.
Kukla ağında bir raptiye hareket ettirme. Bitişik raptiyeler yakın alanları bütün tutar.
5. Raptiyelerin yerini değiştirmek veya kaldırmak için aşağıdakilerden birini yapın:
Ağı çarpıtmak için raptiyeleri sürükleyin.
Başka bir ağ ile gizlediğiniz ağı göstermek için, seçenekler çubuğunda Raptiye Derinliği düğmelerini tıklatın.
Seçili raptiyeleri kaldırmak için Sil'e basın. Diğer ayrı raptiyeleri kaldırmak için imleci doğrudan bu raptiyelerin üzerine yerleştirin, Alt (Windows) veya Option (Mac OS) tuşuna basın ve makas simgesi görüntülendiğinde tıklatın.
Seçenekler çubuğunda Tüm Raptiyeleri Kaldır düğmesini tıklatın.
459
Birden fazla raptiye seçmek için Shift tuşunu basılı tutarken bunları tıklatın veya bağlam menüsünden Tüm Raptiyeleri Seç öğesini seçin.
6. Ağı bir raptiyenin etrafında döndürmek için seçin ve ardından aşağıdakilerden birini yapın:
Ağı sabit derece döndürmek için, Alt tuşuna (Windows) veya Option tuşuna (Mac OS) basın ve imleci, raptiyelerin tam üzerine gelmeyecek biçimde yakınına konumlandırın. Bir daire görüntülendiğinde, ağı görsel olarak döndürmek için sürükleyin.
Döndürme derecesi seçenekler çubuğunda görüntülenir.
Seçili Mod seçeneğini temel alarak otomatik olarak ağı döndürmek için, seçenekler çubuğundaki Döndür menüsünden Otomatik öğesini seçin.
7. Dönüştürmeniz tamamlandığında Enter veya Return tuşuna basın.
Ağı seçili bir raptiyenin etrafında döndürmek için Alt (Windows) veya Option (Mac OS) tuşuna basın.
Twitter™ and Facebook posts are not covered under the terms of Creative Commons.
Yasal Uyarılar | Çevrimiçi Gizlilik İlkeleri
460